Dieta selerowa

 

28 sierpnia 2011

|

Kategoria: Diety

 
Dieta selerowa
Seler należy do warzyw posiadających dużo właściwości leczniczych oraz odchudzających. W dietach nastawionych na utratę zbędnych kilogramów seler jest częstym składnikiem. Zawiera on dużo witamin, soli mineralnych, wapnia, żelaza oraz potasu. Z selera można przyrządzić wiele preparatów, które wspomagają cały proces odchudzania.
Seler jest źródłem takich witamin jak B1, B2, B6, C, E i PP. Dieta selerowa trwa przez 7 dni. Można ją powtarzać co dwa miesiące. Seler jest nie tylko niskokaloryczny i zdrowy, ale również smaczny. Poza tym warto wiedzieć, że znajduje się w nim więcej witaminy C niż w owocach cytrusowych.

Wywary z selera są często stosowane przy leczeniu reumatyzmu. Poza tym wykazano, że seler poprawia koncentrację i łagodzi stres.

Dieta selerowa wiąże się ze spożywaniem min. jednego posiłku z selera w ciągu dnia przez siedem dni. Każdy kto pragnie zrzucić kilka zbędnych kilogramów może zastosować tę dietę. Poza tym jest ona polecana przede wszystkim tym osobom, które cierpią na niedobory witaminy B i C. Nie istnieją żadne przeciwwskazania do stosowania diety selerowej.

Selery działają na organizm odtruwająco oraz regulują przemianę materii. Liście tego warzywa mają działanie dobroczynne. Dieta selerowa jest wykorzystywana przy zapobieganiu i leczeniu cukrzycy.

Ważnymi składnikami selera są flawonidy. Są to związki roślinne, które posiadają silne działanie przeciwzapalne, antyoksydacyjne, uszczelniające naczynia krwionośne, rozkurczające i moczopędne. Seler pomaga oczyścić organizm z toksyn, poprawia trawienie, a przy tym powoduje utratę zbędnych kilogramów. Co istotne seler zawiera niewielkie ilości kalorii. W 10g bulwy jest tylko 7 kcal, a w naci 4-5 kcal. 

Przykładowe potrawy z selera

  • Surówka z selera
Połącz ze sobą następujące składniki seler, jabłka, majonez, sok z cytryny, sól oraz cukier (w niewielkiej ilości).

  • Zupa krem z selera
Przygotuj 0,5 l wywaru, 0,2 kg ugotowanego zmiksowanego selera, 50 ml śmietanki 12%. Wszystkie składniki starannie ze sobą połącz oraz zagotuj. Po zdjęciu z ognia dodać 2 zahartowane żółtka. Podawać z groszkiem ptysiowym lub z grzankami.

  • Selery duszone z winem
0,5 kg selerów pokroić w kostkę, przesmażyć na oliwie, dodać 0,1 l wina białego wytrawnego, 50 g rodzynek, 50 g pokrojonych śliwek kalifornijskich i dusić do miękkości. Przyprawić solą.

  • Selery panierowane
Przygotuj dojrzały seler, 2 surowe jajka, odrobinę bułki tartej, mąkę, kostkę warzywną, pieprz, sól i oliwę z oliwek. Selera po obraniu kroimy w drobne plastry i półksiężyce. Następnie wrzucamy je do gotującej się wody z dodatkiem kostki warzywnej. Po ugotowania seler musi wystygnąć. Jajka ubijamy, dodając do nich sól i pieprz. Schłodzone półksiężyce z selera obtaczamy w mące, jajku i bułce. Na teflonową patelnię wlewamy odrobinę oliwy. Tłuszcz rozgrzewamy, kładziemy selery. Obsmażamy je z dwóch stron.
 
 
Tagi: dieta, wartości odżywcze, składniki mineralne, odchudzanie, oczyszczanie, dieta w chorobach

Komentarze