Dieta owsiana

 

27 sierpnia 2011

|

Kategoria: Diety

 
Dieta owsiana
Owies uważany jest za najcenniejsze rodzime zboże. Jest on źródłem wysokowartościowego białka, lekkostrawnych węglowodanów i substancji balastowych. Dieta owsiana jest uznawana jako skuteczną broń w walce ze zbędnymi kilogramami. Poza tym wykazano jej pozytywne właściwości w walce z cholesterolem.
Jedna z wersji diety mówi o jedzeniu tylko i wyłączenie owsianki przez okres 7 dni. Dozwolone jest spożywanie pół szklanki owsianki podczas każdego posiłku. Można połączyć to z połową szklanki mleka, koniecznie chudego. W diecie dopuszcza się spożywanie tylko pełnoziarnistego owsa. W pierwszych siedmiu dniach należy unikać nie tylko batonów typu muesli, ale również płatków owsianych. Przez pierwszy tydzień dzienna ilość kalorii nie powinna przekraczać 1200.

Po zakończeniu kuracji tygodniowej przez kolejne 30 dni można spożywać normalne potrawy z tym, że ilość dostarczanych dziennie organizmowi kalorii nie powinna przekraczać 1300. Przez ten okres 30 dniu konieczne jest spożywanie pół szklanki owsianki 3 razy dziennie. Dozwolone jest jedzenie płatków owsianych z mlekiem.

Po zakończeniu kuracji 30 – dniowej można powrócić do swojej normalnej diety, przy czym istotne jest dołączenie do niej 1 posiłku i 1 przekąski z owsianką dziennie. Dodatkowo zalecane jest zmniejszenie ilości spożywanych w diecie tłuszczy.

Które produkty są zalecane?

- owsianka
- odtłuszczone mleko
- jagody
- banany
- jabłka
- pomarańcze
- winogrona
- marchew
- papryka
- seler
- sałata
- szpinak
- pierś z kurczaka
- ryby
- kawa
- herbata

Jakie są zalety diety owsianej?

  • Po pierwsze owies jest źródłem błonnika, dzięki czemu daje uczucie sytości.
  • Po drugie dieta owsiana pomaga zredukować poziom złego cholesterolu.
  • Po trzecie owies zawiera węglowodany charakteryzujące się niskim indeksem glikemicznym.
  • Po czwarte dieta owsiana jest stosunkowo tania.

Jakie są wady diety owsianej?

  • Dieta dostarcza organizmowi niewielkie ilości kalorii.
  • Dieta jest mało zróżnicowana, przez co nie dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych.
  • Dieta, zwłaszcza w początkowej fazie, wymaga naprawdę silnej woli.
 
 
Tagi: dieta, odżywianie, odchudzanie, składniki odżywcze, tkanka tłuszczowa, zdrowa dieta, metabolizm

Komentarze

ju lutem tmme ktheni nje perjgegjje sa me te shpej...

ju lutem tmme ktheni nje perjgegjje sa me te shpejt deshira ime me madhe esht te umbi peshen e stomakut sepse sum pelqen vetvetja dhe dopsimin e kamve ju lutem tme ndimoni samshpejt falemind...

22 marca 2014 01:39

~Carlos

Dodaj komentarz

Zobacz wszystkie komentarze